ام دی اف مخابراتی

ام دی اف مخابراتی یکی از اجزای اصلی شبکه در محیط های مختلف برای برقراری ارتباط می باشد. در تعریف کلی می توان MDF را به عنوان یک توزیع کننده ی اصلی خطوط ورودی و خروجی در یک مرکز تلفن دانست. این ابزار به عنوان یک رابط بین مرکز تلفن و مشترکین قرار می گیرد و باعث ایجاد ارتباط بین آن ها می شود. MDF مخابراتی دارای انواع گوناگونی است که با توجه به نیاز خود می توان برای خرید و استفاده از نوعی که مناسب محیط باشد اقدام نمود.

انواع ام دی اف مخابراتی

به طور کلی دو نوع ام دی اف مخابراتی دیواری و سالنی وجود دارد که ظرفیت های مختلف آن ها وجه تمایز این ابزار می باشد. در واقع افراد باید ابتدا شناخت کافی از نیاز های محیط خود پیدا کرده و سپس برای خرید و استفاده از رفیت مورد نظر اقدام نمایند. علاوه بر این ظرفیت مرکز تلفن و کابل هایی که از آن خارج می شوند نیز در این ظرفیت تاثیر گذار هستند. ظرفیت ام دی اف مخابراتی بر اساس بوخت یا همان تعداد ستون های اصلی آن بیان می شود. امروزه شاهد وجود ام دی اف با ظرفیت های مختلف سه بوخت، پنج بوخت، شش بوخت و هشت بوخت در بازار هستیم.

قسمت های اصلی مربوط به سالن به کارگیری ام دی اف مخابراتی

در این بخش به بررسی این مورد می پردازیم پس با ما در این بخش همراه باشید .

طبقات افقی

اولین قسمت طبقات و یا ترمینال های افقی هستند. برای این قسمت می توان از ترمینال کروز و یا دیگر ترمینال های موجود در بازار استفاده نمود. کابل هایی که به ترمینال افقی وصل شده اند، مستقیماً به مرکز تلفن متصل می شوند.

شماره ی مشترکین و خطوط شهری از جمله ردیف هایی هستند که روی پورت های مختلف این ترمینال ها قرار گرفته اند. با توجه به نوع کارت نصب شده روی مرکز تلفن، شماره های مشترکین از طریق زوج سیم های ۱۶، ۲۴ یا ۳۲ به سمت مرکز تلفن می رود و به آن وصل می شود.

در اینجا بد نیست در مورد ایزوله نمودن نیز توضیح دهیم که قبلا بر روی طبقات افقی صورت می گرفته است اما امروزه از طریق نرم افزار انجام می شود. از مهم ترین انواع ایزوله می توان به موارد زیر اشاره نمود. ایزوله رنگ سبز به جهت قطع شخصی ایزوله رنگ قرمز جهت قطع مزاحمت ایزوله رنگ سفید جهت قطع (Howler ton) ایزوله رنگ قهوه ای جهت امتحان و تست

ترمینال ها یا طبقات عمودی در ام دی اف مخابراتی

سیم هایی که از سمت مرکز تلفن خارج می شوند، به صورت ۱۰۰ زوج یا ۲۰۰ زوج وارد MDF می شوند. هر کدام از زوج سیم ها مشخص کننده ی یک مشترک بوده و روی ترمینال های عمودی MDF قرار می گیرند. بنابراین می توان شماره ی اتصال هر مشترک را روی بوخت عمودی مشخص نمود. جهت جلوگیری از ورود ولتاژ به سالن، روی هر اتصالی در بوخت عمودی، فیوز قرار می دهیم. در صورت نبود فیوز، بهتر است برای این کار خط حالت پاره یا اتصال باز داشته باشد.

ارتباط بین طبقات عمودی و افقی

یکی دیگر از قسمت های MDF مخابراتی ارتباط بین طبقات عمودی و افقی می باشد. در ارتباط بین عمودی و افقی از سیم رانژه استفاده می شود.هر شماره ای که از مرکز تلفن خارج شده و به ترمینال های افقی MDF مخابراتی وصل می شود باید به یک مشترک اختصاص داده شود که این کار از طریق رانژه کردن به راحتی بین ترمینال های افقی و عمودی انجام می شود.

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *