راهنمای خرید ترمینال کروز 10 زوج سفید 1

در مورد ترمینال کروز مخابراتی چه میدانیم ؟ در اینجا ما در حال بررسی محصول ترمینال کروز 10 زوج سفید 1 هستیم .

ترمینال کروز مخابراتی اگر در محیط کاری و یا هنگام عبور از کنار دیوار کوچه ها و یا خیابان ها با پست های مخابراتی رو به رو شده باشید، متوجه شده اید که در داخل این پست های تلفن، ترمینال هایی وجود دارد که باعث انتقال دیتا و اطلاعات از سیم های وارد شده مخابرات به سیم های خطوط داخلی شرکت و یا منازل شده اند.برای اینکار در داخل پست ها از دو نوع ترمینال یعنی ترمینال های پیچی و ترمینال کروز استفاده می کنند. با توجه به اینکه ترمینال های پیچی که مدل های قدیمی تر هستند، دیگر منسوخ شده و از آن ها استفاده نمی شود، ترمینال کروز کاربرد های بیشتری پیدا کرده است. مزایا و ویژگی های این ابزار باعث شده است ، تا این نوع از ترمینال کروز جایگاه بیشتری در پست های مخابراتی پیدا کند. از ترمینال کروز در انواع پست های مخابراتی می توان استفاده نمود.

ترمینال کروز مخابراتی را می توان از آن جهت ارتباط از طریق خط تلفن، دورنگار و تجهیزات شبکه مانند چاپگر و ایستگاه‌ های کاری نیز استفاده نمود و در زمینه ی مخابراتی نیز کاربرد دارد. اغلب ترمینال کروز مخابراتی دارای 10 زوج بوده و قابلیت رانژه نمودن سیم ها با قطر 0/6 و 0/4 را دارد. ترمینال مخابراتی کروز مدل 10 زوج سفید ۱ یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات مخابراتی است که امکان نصب ایزوله مخابراتی جهت قطع برقراری خطوط را برای کاربر فراهم نموده و همچنین قادر به برقراری ارتباط مستقیم خطوط تلفن به یکدیگر می باشد. جنس ماژول ترمینال کروز از پلی کربنات و پین های آن از جنس فسفر برنز همراه با آبکاری نقره ساخته شده و از نظر فیزیکی در ابعاد 25 * 35 * 125 میلیمتر و وزن 50 گرم تولید شده و در رنگ سفید به بازار ارائه می گردد.

مزایای استفاده از ترمینال کروز مخابراتی

هر چند نوع اتصال زوج سیم ها به ترمینال های مختلف می تواند در روند برقراری ارتباطات و استفاده از مزایای ترمینال ها موثر باشد، اما استفاده از ترمینال کروز مخابراتی می تواند مزایای خوبی به همراه داشته باشد.اولین موردی که در هنگام استفاده از ترمینال های پیچی می تواند به عنوان یک نقطه ضعف شناسایی شود، عدم نظم مناسب در اتصال زوج سیم ها به پورت های ورودی و خروجی می باشد.این کار باعث می شود تا محیط داخلی پست های تلفن همواره به نحو عجیبی شلوغ باشد.اما در ترمینال های کروز به دلیل وصل شدن هر زوج سیم به پورت مخصوص می توان به راحتی در هنگام ایجاد مشکل، ایراد و قسمتی که دچار نقص شده است را پیدا کرد.علاوه بر این سیم بندی به صورت بهتری انجام می شود و همین امر می تواند در طولانی مدت از اختلالات مختلف در خطوط وصل شده به ترمینال جلوگیری کند.اگر تمامی اتصالات در ترمینال کروز به خوبی برقرار شود و سیم بندی با نظم مناسبی در داخل پست تلفن به اجرا در بیاید، می توان از مزایای مناسب ترمینال کروز مخابراتی نیز در اتصالات برقرار شده استفاده نمود.

نحوه کار با انواع ترمینال کروز مخابراتی

جهت استفاده از ترمینال کروز مخابراتی در یک تقسیم ابتدا تمامی کابل های ورودی و خروجی را زیر آن فرم میکنیم هر ترمینال دارای تعدا ده ورود زوج سیم از بالا و تعداد ده خروج زوج سیم از پایین است (لازم به ذکر است که ترمینال 8 زوج نیز وجود دارد) کابل های ورودی و خروجی ساختمان یا مکان که تغییر نمیکند به صورت فیکس از سمت بالا روی ترمینال بسته می شود سپس توسط یک زوج سیم در داخل تقسیم به هم ارتباط داده می شود .

ترمینال های کروز به صورت دو دسته کلی وجود دارد :

  • ترمینال های باز که برای ایجاد اتصال حتما احتیاج به فیوز دارند (رنگ قهوه ای)
  • ترمینال های بسته که برای ایجاد اتصال احتیاج به فیوز ندارند (رنگ سفید)

فیوز: قطعه ای است که می تواند روی هر زوج مخابراتی قرار بگیرد و در صورت ایجاد جریان اضافه می سوزد و اجازه نمی دهد که جریان به سمت تلفن و یا سانترال شما حرکت کند و از بروز خسارت احتمالی به آن جلوگیری می کند.

رنگ بندی استاندارد کابل های مخابراتی زیر ترمینال از اهمیت بالایی برخوردار است .

رنگ بندی استاندارد کابل های مورد استفاده در ترمینال کروز

  • زوج 1 : سفید -آبی
  • زوج 2 :سفید _ نارنجی
  • زوج 3 :سفید _  سبز
  • زوج 4 : سفید _ قهوه ای
  • زوج 5 : سفید _ طوسی
  • زوج 6 : قرمز _ آبی
  • زوج 7 :قرمز _ نارنجی
  • زوج 8 :قرمز _ سبز
  • زوج 9 : قرمز_ قهوه ای
  • زوج 10 : قرمز _ طوسی

و این رنگ بندی با همین ترتیب ادامه پیدا می کند.

مشخصات فنی راهنمای خرید ترمینال کروز 10 زوج سفید 1

  • مشخصات ترمینال کروز 10 زوج سفید 1
  • جنس ماژول از پی وی سی  و  پین ماژول از جنس آهن
  • قابلیت رانژه نمودن سیم ها با قطر 0/6و0/4 می باشد
  • ارتباط مستقیم خطوط تلفن به یکدیگر در ترمینال کروز نرمالی کلوز
  •  امکان نصب ایزوله مخابراتی جهت قطع برقراری خطوط
برند : 

 لینک خرید محصول : ترمینال کروز 10 زوج سفید

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *