تراکینگ‌ها شاهراه‌های ارتباطی در شبکه هستند و به این دلیل انتخاب یک ترانکینگ مناسب و خوب می‌تواند کیفیت و عملکرد شبکه را بالا ببرد. ترانکینگ‌ها وظیفه حفاظت از اتصالات شبکه را به عهده دارند و بیشتر در مراکز اداری و صنعتی کاربرد دارند. این سیستم کابل کشی سازمان یافته بهترین گزینه برای سیم کشی اداره یا سازمان است که مزایایی نظیر ماژولار بودن، افزایش ایمنی و محافظت از کابل‌ها و همچنین توسعه سیستم کابل‌کشی را دارد. نوع ترانکینگ‌ها بر اساس استانداردهای شرکت سازنده و تناسب مکان استفاده از آنها متفاوت است. در این مقاله، با بیان نکات راهنمای خرید ترانکینگ قصد داریم به شما در انتخاب یک ترانکینگ مناسب و متناسب با نیازتان کمک کنیم.

راهنمای خرید ترانکینگ

ترانکینگ چیست؟

قبل از راهنمای خرید ترانک بهتر است بدانیم ترانکینگ چیست؟ در واقع تراکینگ‌ها کانال‌هایی هستند که مانع از شلوغی کابل‌کشی‌ها و صدمات فیزیکی کابل‌ها شده و برای نصب اتصالات برقی مختلف و عبور کابل شبکه به کار برده می‌شوند. ترانک‌ها با ایجاد فضا، امکان مرتب شدن کابل‌ها را به وجود می‌آورند و از تجمع کابل‌ها جلوگیری می‌کنند. ترانکینگ روش نوین کابل کشی است که جایگزین روش‌های سنتی شده است؛ زیرا روش‌های سنتی غیر قابل انعطاف هستند و سیم کشی در آنها سخت و دشوار است و تعویض یا سیم کشی جدید در این روش مشکل و زمانبر است. ترانکینگ مناسب پیاده سازی شبکه‌های ساختار یافته است. ترانک‌ها معمولاً از جنس پی‌وی‌سی ساخته می‌شوند و همچنین بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها از ترانکینگ‌های abs استفاده می‌کنند که محفظه‌های ترانکینگ abs  مقاومت بالایی در برابر آب و آتش سوزی دارند.

🔔 فروش تجهیزات شبکه در بازرگانی پاناتل 🔔

ترانکینگ چیست؟

انواع ترانکینگ

ترانکینگ‌ها بر مبنای محل استفاده به سه دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه راهنمای خرید ترانکینگ به معرفی انواع ترانکینگ می‌پردازیم.

  1. ترانکینگ دیواری: این نوع ترانکینگ از پرکاربردترین آن است که به طور معمول در ساختمان‌های اداری و تجاری و مسکونی استفاده می‌شود. استفاده از ترانکینگ دیواری دارای مزایایی از جمله: امکان جداسازی کابل‌های برق و شبکه، امکان اضافه کردن پریزها و نصب پریزهای برق و شبکه و تلفن بر روی آن است. ترانکینگ دیواری به شکل شاخه‌های ۲ متری ساخته و به بازار عرضه می‌شود. این نوع ترانکینگ از وسایل جانبی مانند: زاویه خارجی ترانکینگ، زاویه داخلی ترانکینگ، بدنه و قطعه اتصال درب، سه راهی و ته بند تراکینگ برخوردار است. این نوع ترانکینگ به علت داشتن این متعلقات در نصب انعطاف پذیربوده و موجب زیبایی محیط می‌شود.
  2. ترانکینگ ستونی: از این نوع ترانکینگ معمولاً در محیط‌های آموزشی، سالن‌های اجتماعات، همایش‌ها و کنفرانس و فضاهای اداری استفاده می‌شود. در سیستم سیم کشی سنتی برای آنکه بتوانیم کلیدها و پریزها را بر روی دیوار نصب کنیم، لازم است دیوار را برش داده و حفره ایجاد کنیم. اما در روش سیم کشی ترانکینگ ستونی برای قرار دادن پریزهای مختلف بر روی دیوار نیازی به ایجاد هیچ حفره یا برشی نیست.  ترانکینگ‌های ستونی ایمن بوده و در برابر ضربات مقاومت بسیار زیادی دارند.
  3. ترانگینک دفنی: این نوع ترانکینگ بیشتر در زیر ساخت‌های برق فشار قوی با حجم کابل بالا کاربرد دارد. پس از نصب ترانکینگ دفنی هیچگونه سیم کشی یا کابلی دیده نمی‌شود و تنها درب جعبه قابل مشاهده است. این نوع ترانکینگ مزایایی از جمله: امکان اضافه کردن تعداد پریزها و کابل‌ها، تغییر سریع در زیرساخت، مقاومت بیشتر نسبت به انواع دیگر ترانکینگ، امنیت بالای اتصالات و کابل‌ها را داراست. لازم به ذکر است ترانکینگ دفنی به علت کاربرد کم و قیمت زیاد به طور محدود تولید می‌شود.

انواع ترانکینگ

ویژگی ترانکینگ

در ادامه راهنمای خرید ترانکینگ برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای ترانک را مشاهده می‌نمایید.

  • حفاظت از کابل شبکه و اتصالات: ساختار ترانکینگ‌ها به گونه‌ای است که از کابل‌ها در مقابل فشار، ضربه و عوامل خورنده ساختمان حفاظت می‌کنند. ترانکینگ‌ها از جنسی ساخته شده‌اند که ضد آب بوده و در برابر آتش مقاوم هستند. با استفاده از ترانکینگ کابل‌ها در یک محیط بسته قرار می‌گیرند و این کار موجب می‌شود که کابل‌ها از عوامل آسیب رسان و موادی که باعث پوسیده شدن کابل می‌شود دور بوده و عمر مفید آنها بیشتر شود.
  • افزایش ایمنی ساختمان: ترانکینگ‌ها با ایجاد محفظه‌ای ایمن برای کابل‌ها از تماس آنها با یکدیگر جلوگیری کرده و خطرات احتمالی مانند آتش سوزی را کاهش می‌دهند.
  • انعطاف پذیری: انعطاف پذیری تراکینگ‌ها یعنی پس از نصب امکان اضافه نمودن مسیر جدید وجود دارد و همچنین در صورتی که قصد داشته باشید کابل کشی ساختمان را افزایش دهید، ویژگی انعطاف پذیری ترانکینگ‌ها این اجازه را به شما می‌دهد.

ویژگی ترانکینگ

متعلقات ترانکینگ

در ادامه راهنمای خرید ترانکینگ به منظور آشنایی بیشتر شما به متعلقات ترانکینگ می‌پردازیم.

  • زاویه داخلی ترانکینگ: برای اتصال دو ترانک که زاویه بین آنها ۹۰ درجه است، از زاویه داخلی ترانکینگ استفاده می‌شود.
  • زاویه خارجی ترانکینگ: از این زاویه برای اتصال قطعات ترانک در گوشه‌های خارجی دیوار که زاویه ۹۰ درجه دارد، استفاده می‌شود.
  • زاویه تخت ترانکینگ: از این زاویه برای تغییر مسیر ۹۰ درجه بر روی دیوار استفاده می‌شود.
  • سه راهی ترانکینگ: از این قطعه برای انشعاب گرفتن از ترانک استفاده می‌شود.
  • ته بند ترانکینگ :از این قطعه برای مسدود کردن انتهای ترانک استفاده می‌شود.
  • پارتیشن ترانکینگ: برای جداسازی کابل‌های شبکه و برق در محیط داخل ترانکینگ از پارتیشن استفاده می‌کنند تا از ایجاد نویز در شبکه جلوگیری شود.
  • بدنه ترانکینگ: بدنه یا کادرترانکینگ محفظه‌ای است که بر روی ترانک قرار می‌گیرد که محل قرارگیری قطعاتی چون کلید و پریز است.

بررسی بهترین برند ترانکینگ موجود در بازار

بررسی بهترین برند ترانکینگ موجود در بازار

برای انتخاب یک ترانکینگ مناسب و با کیفیت یکی از عواملی که لازم است در نظر بگیریم برند سازنده آن است. در ادامه راهنمای خرید ترانک بهترین برند سازنده را به شما معرفی می‌کنیم. شرکت لگراند را می‌توانیم به عنوان بهترین برند سازنده ترانکینگ معرفی کنیم. این شرکت یک شرکت صنعتی فرانسوی است که در لیموژ فرانسه واقع شده است. بر اساس آمار به دست آمده از بازار، می‌توان گفت که ترانکینگ لگراند به طور تقریبی ۱۵ درصد از بازار جهانی را پوشش داده است. ترانکینگ‌های این شرکت جز بهترین و با کیفیت‌ترین ترانکهای موجود در بازار ایران و جهان است. ترانک‌های برند لگراند از موادی بسیار با کیفیت تهیه می‌شوند، از این رو قیمت این ترانکینگ‌ها در مقایسه با شرکت‌های دیگر بالاتر است زیرا کیفیت فوق العاده‌ای دارند. ترانکینگ لگراند جزو پرفروش‌ترین ها در بازار ایران و جهان به شمار می‌آیند.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

👈 تلفن های تماس جهت ارتباط با کارشناسان فروش در بازرگانی پاناتل 👉

۰۲۱-۶۶۷۲۸۲۵۰ ☎️        ۰۲۱-۶۶۷۰۳۷۷۰ ☎️

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

 راهنمای خرید ترانکینگ مناسب برای شبکه

در این بخش از راهنمای خرید ترانکینگ به و یژگی‌های یک ترانکینگ مناسب برای شبکه می‌پردازیم. ضروریست هنگام خرید ترانکینگ سایز مناسب را بدانید یعنی شما باید بر اساس ظرفیت شبکه و تعداد کابل در هر فضا، بررسی کنید که چه سایز ترانکی نیاز دارید. همچنین باید نوع کابل‌ها را هم مشخص نمایید اگر قرار است فقط کابل‌های شبکه در داخل ترانکینگ قرار بگیرند نوع ساده مناسب آن است. اما اگر قرار است کابل برق و شبکه در کنار هم قرار بگیرند بهتر است ترانکینگ پارتیشن‌دار و سوپر پی‌وی‌سی استفاده کنید. نوع سوپر پی‌وی‌سی برای فضاهای بیرونی با شرایط خاصی مانند تحت فشار بودن یا زیر نور مستقیم هم استفاده می‌شود. توجه به نوع طراحی ترانکینگ هم موقع خرید بسیار اهمیت دارد. در صورتی که در کناره دیوار فضای مناسبی برای نصب ترانکینگ موجود باشد بهتر است از ترانک‌های دیواری استفاده نمایید و اگر کناره دیوار محیط مناسبی برای نصب ترانکینگ نیست، از ترانگینگ‌های کف خواب استفاده نمایید بهتر است. ترانکی را انتخاب نمایید که با طراحی فضای دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد، زیرا این کانال‌ها بر روی طراحی داخلی تاثیر بسیار زیادی دارد و بهتر است که زیبا باشد.

تاریخ انتشار : 1402/07/10

0/5 (0 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *